N-VA Oostrozebeke zet mama’s in de bloemen

Op 8 mei 2016
Moederdagactie 2016

Op zondag 8 mei vieren we alle mama’s. N-VA Oostrozebeke zet op moederdag de moeders in de bloemen, zoals zoveel Vlamingen en zoveel N-VA-afdelingen in Vlaanderen. Want hebben we niet allemaal enorm veel aan onze moeders te danken?

Moeders die voorbijkomen in het centrum van Oostrozebeke, waaronder ook bezoeksters aan de Wereldfolkloreade, krijgen een geel bloemetje aangeboden. Ook de moeders in het ledenbestand worden niet vergeten.

Toch is er een spijtig kantje aan deze positieve actie. N-VA wou ook in het woonzorgcentrum Rozenberg de moeders en grootmoeders en het verzorgend personeel in de bloemetjes zetten. Maar dat werd enkele dagen voor de geplande actie door de OCMW-voorzitster Carine Geldhof verboden.

N-VA Oostrozebeke is verbaasd dat een bloemetje afgeven zo controversieel kan zijn, en betreurt dan ook het verbod. Om de zaak niet op de spits te drijven, zal de afdeling er haar wel aan houden. “Wij vinden het jammer dat een praatje slaan en een bloemetje afgeven niet mag omwille van de neutraliteit. Die verregaande invulling van neutraliteit wekt verbazing op, zeker van een OCMW dat zelf recent nog politieke informatieve lezingen organiseerde om het vluchtelingenbeleid toe te lichten en te verdedigen,” merkt afdelingsvoorzitter Adhemar Vandamme op.

Maar het N-VA-bestuur laat de politieke tegenwerking niet aan hun hart komen. N-VA wenst alle moeders een fijne moederdag.

Hoe waardevol vond je dit artikel?